Kalas lördag

Denna soliga höstdag har spenderats ute på landet hos farmor och farfar. Där vankades 65års kalas med släkten. 
Jag hade äran att  göra dagens tårta. :)


Det blev en ljus tårtbotten med 1 lager hallongrädde, 1 lager glasscreme och sedan spritsade jag tårtan med vit chokladfrosting. Frostingen blev jag riktigt nöjd med. Lätt att göra och smidig att arbeta med. Här får ni receptet. Räcker precis till en stor tårta.

Vit chokladfrosting:
200gr smör
200gr vit blockchoklad 
200gr Philadelphia ost

1. Börja med att smälta chokladen över vattenbad. Ställ sedan åt sidan för att svalna lite.

2. Vispa under tiden smöret mjukt och fluffigt.

3. Tillsätt sedan chokladen och philadelphian och vispa ihop till en vit fluffig kräm. 

Lägg frostingen i en spritspåse och spritsa din tårta på önskat sätt. Jag provade mig på att göra rosor. Behöver nog lite mer träning dock men frostingen var lätt att jobba med och höll ihop bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det luktar nybakat!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0