Julkänslor

Första snön har äntligen fallit! Längtar som en tok till julen och allt som har med den att göra. Vill börja pyssla och pynta och baka en massa julgodis. Men jag ska hålla mig ett tag till, hösten är inte riktigt slut än....
Men bjuder på en lite mer julig bild dagen till ära. 
Juligt hjärta fyllt med sega havrekakor.



Sega havrekakor:       Ugn: 175 grader
150 gr rumsvarmt smör
2.5 dl socker
2 ägg
1.5 dl farinsocker
5 dl vetemjöl
0.5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dl havregryn
1 krm salt
2 msk ljus sirap 

Börja med att vispa smör och socker poröst. Tillsätt under omrörning farinsocker och äggen.
Blanda resten av de torra ingredienserna och häll ned i smeten.
Tillsätt sirapen och rör till en jämn deg.
Dela degen i 4 lika stora delar och rulla till långa stänger (så långa så de får plats på en plåt).
Ta fram en plåt och täck med bakplåtspapper och lägg på stängerna.
Platta till stängerna lätt med en gaffel.
Grädda mitt i ugnen ca 10-15 min, 175 grader.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är grym! Och jag kommer bli din största bloggläsare! Pussss!

Svar: Aww puss på dig! ^^ <3
misscupcake.blogg.se

2013-10-18 @ 23:03:15
URL: http://bussbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Det luktar nybakat!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0