Höstpyssel



Hösten är verkligen här nu! Löven skiftar i vackra färger, morgonfrost på bilrutan och Ljung finns att köpa i affärerna. 
Jag gillar hösten. Det börjar bli mörkt på kvällarna, man får tända ljus och mysa ner sig i soffan under en filt med en kopp te. 
Och så vet man att julen snart är här ;).

Idag tog jag och gjorde lite "höst fint" hemma. Nya ljuslyktor inköpta och ett fint arrangemang med Ljung och grönt finns att skåda i vardagsrummet.
Hann även med att göra en "fusk" sockerkaka som jag piffade till lite.

Kungsörnens Färdig sockerkaks sats som man blandar med vatten. 
Tillsätt 45 gram smält smör och 1ägg och blanda allt väl. Häll smeten i en smörad och bröad form.
Skala och skär 1äpple i klyftor. Strö på lite kanel och socker och stick sedan ner dem i smeten.
In med kakan i nedre delen av ugnen i 45min i 175grader.
Klart!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det luktar nybakat!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0