Gula munsbitar!

Idag har jag bakat på beställning! 
Hade fria händer att göra vad jag ville bara det var någon form småkaka som var enkel att ta som munsbit. 
Så jag valde att göra dessa vackra Saffransbiscotti med hackad mandel i.
Dessa godingar ska serveras till väntande kunder på hudvårdsalongen 
Lagunen.



Älskar den gula färgen av saffranet, den gör att de ser extra goda ut tycker jag. :)

Saffransbiscotti
1 pkt Saffran + 1 sockerbit
3 dl Socker
75 gr Smör 
3 st Ägg
1 tsk Bakpulver
2 tsk Vaniljsocker
7 dl Vetemjöl
145 gr Mandel

Sätt ugnen på 200 grader.
Mortla saffranet med en sockerbit till ett finkornigt smul. Häll ned i en bunke tillsammans med socker och smör. Vispa poröst med elvisp.
Knäck äggen ett i taget ned i bunken medans du vispar.
Blanda mjöl, vaniljsocker och bakpulver i en separat bunke.
Häll ned mjölblandningen i äggsmeten i omgångar och vispa på låg hastighet tills allt blandats.
Hacka mandeln grovt och vänd ned i degen.
Stjälp upp degen på mjölat bakbord och rulla till 3 längder (lika långa som plåten). Lägg på en bakplåtsklädd plåt och grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min.

Efter 30 min, ta ut plåten och sänk ugnstemperaturen till 120 grader.
Skär längderna på snedden i ca 1 cm breda skivor.
Lägg de skurna skivorna på en plåt med snittytan uppåt och sätt in i ugnen ytterligare 30 min för att torka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det luktar nybakat!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0